KONTAKT / NOTA PRAWNA 
HBN
login:
hasło:
zapamiętaj mnie | › nie pamiętasz hasła?  

Wysoka sprzedaż napojów


W ciągu ostatniego roku polski rynek soków i napojów owocowych zwiększył się o 12% ilościowo i o 6% wartościowo. Największy udział we wzrośnie całego segmentu mają kategorie tańsze - napoje gazowane i niegazowane. Najdynamiczniej rozwija się segment napojów (+20-30%). Dorota Liszka, rzecznik Grupy Maspex, przyczyn wzrostu upatruje w naśladowaniu przez konsumentów zachodnich wzorców konsumpcji, zwiększaniu się realnych dochodów społeczeństwa oraz szerokiej kampanii reklamowej i powszechnej dostępności napojów. Rosnąca konkurencja i postępująca konsolidacja, a co za tym idzie - zanikanie średniej półki na rzecz produktów markowych oraz private labels - to trendy, które towarzyszą rynkowi od dłuższego czasu. Do marek sieci handlowych należy w Polsce 11% rynku ilościowo i 6,4% wartościowo. Tempo rozwoju private labels zależy bezpośrednio od koncentracji handlu i siły nowoczesnego kanału sprzedaży. W krajach, gdzie opanował on 80-90% dystrybucji artykułów FMCG (np. w Wielkiej Brytanii czy Niemczech), marki własne mają około 50% udziału w rynku. We Włoszech czy Hiszpanii, gdzie siła sieci jest mniejsza, private labels mają szansę na opanowanie do 30% rynku. - Polsce bliższy będzie model włoski. Obecnie w naszym kraju sieci mają ponad 30% udział w sprzedaży. W perspektywie kilku lat ich udziały mogą więc wzrosnąć do około 15% - prognozuje Joanna Bancerowska z Agros Nova. Klienci najczęściej dokonują zakupów napojów niegazowanych w tradycyjnych placówkach handlowych (około 35%). Systematycznie rośnie jednak udział kanału nowoczesnego, do którego należy obecnie już około 35% wartości sprzedaży tego asortymentu. Kategorię napojów niegazowanych zdominowały butelki plastikowe (ponad 68% ilościowo), ale znaczący udział mają też kartony (około 24% ilościowo). Napojów w kartonach jest niemal dwa razy mniej niż w butelkach PET, ale jeszcze w roku 2001 relacja ta wynosiła aż 1:3. Najwyższą dynamikę wzrostu mają dwulitrowe opakowania kartonowe - w ostatnim badaniu MEMRB (dla nektarów i napojów) segment ten wzrósł aż o 60%.
brak dostępu do artykułu: Wysoka sprzedaż napojów
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do serwisu.
lub przetestuj Hbn.pl. Bez zobowiązań.
Copyright hot business news 2006-2021 © Powered by web & art sp. z o.o.     KONTAKT / NOTA PRAWNA