KONTAKT / NOTA PRAWNA
DOŁĄCZ
DO
NAS
ATUTY
HBN
PRZEŚLIJ
KOMUNIKAT
PRASOWY
login:
hasło:
zapamiętaj mnie |
› nie pamiętasz hasła?
alkohol
napoje bezalkoholowe
owoce i warzywa
mleko
mięso i ryby
kawa i herbata
słodycze i przekąski
inne produkty
inwestycje
innowacje i nowości
badania
promocje i PR
akwizycje i fuzje
dostawcy
handel
makroekonomia
zagranica
wszystko
indeks firm
indeks marek
Wysoka sprzedaż napojów
W ciągu ostatniego roku polski rynek soków i napojów owocowych zwiększył się o 12% ilościowo i o 6% wartościowo. Największy udział we wzrośnie całego segmentu mają kategorie tańsze - napoje gazowane i niegazowane. Najdynamiczniej rozwija się segment napojów (+20-30%). Dorota Liszka, rzecznik Grupy Maspex, przyczyn wzrostu upatruje w naśladowaniu przez konsumentów zachodnich wzorców konsumpcji, zwiększaniu się realnych dochodów społeczeństwa oraz szerokiej kampanii reklamowej i powszechnej dostępności napojów. Rosnąca konkurencja i postępująca konsolidacja, a co za tym idzie - zanikanie średniej półki na rzecz produktów markowych oraz private labels - to trendy, które towarzyszą rynkowi od dłuższego czasu. Do marek sieci handlowych należy w Polsce 11% rynku ilościowo i 6,4% wartościowo. Tempo rozwoju private labels zależy bezpośrednio od koncentracji handlu i siły nowoczesnego kanału sprzedaży. W krajach, gdzie opanował on 80-90% dystrybucji artykułów FMCG (np. w Wielkiej Brytanii czy Niemczech), marki własne mają około 50% udziału w rynku. We Włoszech czy Hiszpanii, gdzie siła sieci jest mniejsza, private labels mają szansę na opanowanie do 30% rynku. - Polsce bliższy będzie model włoski. Obecnie w naszym kraju sieci mają ponad 30% udział w sprzedaży. W perspektywie kilku lat ich udziały mogą więc wzrosnąć do około 15% - prognozuje Joanna Bancerowska z Agros Nova. Klienci najczęściej dokonują zakupów napojów niegazowanych w tradycyjnych placówkach handlowych (około 35%). Systematycznie rośnie jednak udział kanału nowoczesnego, do którego należy obecnie już około 35% wartości sprzedaży tego asortymentu. Kategorię napojów niegazowanych zdominowały butelki plastikowe (ponad 68% ilościowo), ale znaczący udział mają też kartony (około 24% ilościowo). Napojów w kartonach jest niemal dwa razy mniej niż w butelkach PET, ale jeszcze w roku 2001 relacja ta wynosiła aż 1:3. Najwyższą dynamikę wzrostu mają dwulitrowe opakowania kartonowe - w ostatnim badaniu MEMRB (dla nektarów i napojów) segment ten wzrósł aż o 60%.
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do serwisu.
login:
hasło:
lub
przetestuj Hbn.pl
. Bez zobowiązań.
OSTATNIE WYDANIE
Piątnica zachęca do sięgnięcia po Skyr
Soft drinks
Tarczyński rozpoczął współpracę z nowym ambasadorem
Soft drinks
Johnnie Walker ma najlżejszą butelkę whisky na świecie
Soft drinks
Dan Cake pomaga powodzianom
Soft drinks
NOWOŚCI PRODUKTOWE
poprzedni
następny
NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE
Copyright hot business news 2006-2021 © Powered by web & art sp. z o.o.
KONTAKT / NOTA PRAWNA
Wysoka sprzedaż napojów
×